Maker - ajattelu eli tekemällä oppiminen kouluissa

Artboard 6 copy 10.jpg
Artboard 6 copy 10.jpg

Maker - ajattelu eli tekemällä oppiminen kouluissa

990.00

Hintoihin lisätään ALV (24%). Jos haluat tilata laskulla, ota yhteyttä support@3dbear.fi. Tämä tuote on tilattavissa vain Suomeen.

Maker ajattelun etiikka sanoo, että arvokkain oppiminen tapahtuu, kun lapsi itse aktiivisesti osallistuu suunnittelun ja tekemisen prosessiin (learning by doing). Tässä työpajassa opetamme esimerkein ja harjoittelemalla miten tuodaan maker ajattelu ja laaja-alaiset taidot kouluun.

Käsiteltäviin teknologioihin kuuluvat lisätty todellisuus (AR), virtuaalitodellisuus (VR), ohjelmointi/algoritminen ajattelu sekä 3D-tulostus. Nämä teknologiat soveltuvat erinomaisesti laaja-alaisten taitojen oppimiseen, kun niitä käytetään luomiseen ja itse tekemällä oppimiseen. Sen sijaan että oppijat katsovat videoita tai pelaavat pelejä, työpajamme avulla teknologia valjastetaan pedagogisiin käyttötarkoituksiin ja nivotaan koulussa ja sen ulkopuolella tapahtuvaan oppimiseen. Teknologia on parhaimmillaan työvälineenä kriittisen ajattelun, monilukutaidon,  vuorovaikutustaitojen harjoitteluun.

ESIMERKKI: Kauniaisissa oppilaat suunnittelivat Kasavuoren koulun pihan itse lisätyn todellisuuden ja 3d-tulostuksen avulla. Mieti minkälaisia laaja-alaisia taitoja opiskelijat ovat tässä työssä oppineet!

TYÖPAJAN SISÄLTÖ:

- Mitä ovat lisätty todellisuus eli AR (augmented reality) virtuaalitodellisuus eli VR (virtual reality) ja 3d-tulostus?

- Miksi 3d-teknologiat ovat tärkeitä tulevaisuudessa? Missä kaikissa töissä niitä tarvitaan ja miten niitä voidaan hyödyntää?  

- Kuinka laaja-alaisia taitoja voi opettaa 3D:n avulla? Mitkä ovat parhaat pedagogiset käytännöt Suomessa ja maailmalla?

- Minkälaisia työkaluja ja eri sovelluksia 3D:n opettamiseen on? Mitkä niistä soveltuvat parhaiten koulun arkeen?

- Lista parhaista sovelluksista ja laitteista suomalaisten koulujen arkeen

- Parhaiden sovellusten ja laitteiden itse kokeilu

-Tehtäviä:

-Löydä ympäristöstäsi 3d-muotoja ja tunnista ne lisätyssä todellisuudessa

-Suunnittele ympäristösi uusiksi

-Kerro tarina lisätyssä todellisuudessa

-Kuinka minä voin käyttää tätä työssäni?

-Design sprint eli suunnittelutyöpaja, jossa suunnitellaan oma oppitunti

Toiminnallisten työpajojemme kesto on noin 3 tuntia. Työpaja voidaan suunnata joko oppilaille tai henkilökunnalle. Yhteen työpajaan voi osallistua 25 henkeä. Pääkaupunkiseudun ulkopuolista matkoista veloitamme matkakorvauksen.

Quantity:
Add To Cart